Photography lesson

Idag har jag endast haft en lektion, i fotografering, visserligen varar den i 5timmar så de har varit rätt mycket att göra ändå. Jag har inte berättat så mycket om fotograferingskursen tidigare, detta beror inte alls på att de inte finns något att berätta utan snarare tvärt om. De finns helt enkelt inte tid för allt jag skulle vilja skriva om och dela med mig av. Fotograferingslektionerna har högt tempo, och jag utan direkta erfarenheter inom fotografering, har insett att de kommer vara lite kämpigt och krävas både mycket tid, engagemang och tålamod. Men jag ser det som en utmaning och är mer än beredd att anta den. För det är så himla kul! Läraren är toppen och miljön är kreativ och väldigt lärorik, känner mig som en ny människa varje torsdagskväll kl 10pm när jag lämnar lektionssalen för att vandra hem i mörkret. Ofta väldigt glad, förväntansfull och kan knappt vänta tills jag får berätta för någon om allt jag fått chans att lära mig. Härlig känsla och otroligt motiverande!
 
Inte alls nå vidare bra bilder men en fin blomma som fastnade på bild under lektionen medans jag testade lite olika inställningar... Får se när jag vågar visa någon av de bilderna jag tar till de olika fotouppgifterna, snart kanske!
 
Lektionssalen vi har är betydligt bättre än vad jag hade kunnat föreställa mig innan jag kom hit. Där finns både datorer till alla (MAC såklart) samt flera stycken fotograferingsstudios, en massa fototillbehör och material som man fritt får låna. Förutom fotograferingsstudios så har vi även ett fantastiskt fint campus att fota på, alla möjligheter i världen att lära mig massor helt enkelt. Lokalen i sig är också väldigt inspirerande, runt om på väggarna hänger olika portfolios som jag kan tänka mig att tidigare studenter gjort och även en massa inspirerande, fina och intressanta fotografier. Men bäst av allt är nog läraren som vi har, hon är fotograf med många års erfarenhet både som fotograf och lärare. Inspirerande, rolig, otroligt duktig och väldigt hjälpsam.
 
I helgen har jag två olika fotograferingsuppgifter som jag skall göra, det är mer än vad vi haft tidigare så jag antar att jag kommer ha fullt upp under dagens ljusa timmar. Spännande, lite jobbigt men framförallt väldigt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0