Tältning på en bakgård i LA

Helgen har spenderats i LA men de blev inte någon "vanlig" LA resa för oss utan ett riktigt äventyr med upplevelser som jag aldrigt trodde jag skulle uppleva. Vi har inte gjort eller besökt några av de "vanliga" saker som man brukar vilja bocka av när man är i LA för första gången. I stället så satte vi oss på tåget mot LA helt ovetande om vart vi skulle, vart vi skulle bo eller vad vi skulle göra. De slutade med att vi gick med laptops i handen för att hitta till ett hostel. Tog en taxitur ut till LAX och bodde på ett Adventure Hostel där vårt rum blev dubblebokat så att vi slutligen hamnade i en suite. Sov första natten i LA i en IKEA säng i ett rum fullt med enbart IKEA möbler.
 
Foto: Fröken Filmberg
 
Dagen efter började med en tunnelbanetur med ett antal byten för att hitta ett nytt hostel. Promenad med 10 rullväskor genom stan. Möten med vänliga människor och ett varmtklimat. Dagen slutade sedan oväntat, mer oväntat än väntat om man kan säga så. Jag hade aldrig någonsin trott att jag skulle säga att jag har tältat på en bakgård mitt i Koreatown i LA. Eller ens nämna tälta och LA i samma mening. Inte många som kan säga att de gjort det! De var en upplevelse och inte något som vi kommer glömma i första taget. Inte heller vad vi fick vara med om där och att han vars "hus" vi sov "i" sa att vi inte fick ta några foton eller vistas på framsidan av huset, bara det säger ganska mycket om en av de konstiga saker som vi denna helgen varit med om.
 
Trots att resan blev väldigt annorlunda och inte alls vad vi hade kunnat drömma om så kommer detta vara ett minne för livet. Jag växer som människa för varje dag som går och ser detta som en utmaning och som ett äventyr. Imorgon är en ny dag och jag kan knappt vänta på att se vad den har att erbjuda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0