Helg nummer 18

Med bara ett par dagar kvar i fina Santa Barbara så har vi börjat jobba på vår "Santa Barbara Bucketlist" ordentligt. De finns mycket vi vill hinna göra och se innan vi åker här ifrån. Vi började förra fredagen med att testa en nyöppnad restaurang som heter Eureka, de är kända för sina hamburgare men har även sallader, smörgåsar och annat. Jag tog en hamburgare med getost som var en av de godaste hamburgarna som jag ätit (och jag kan lova att jag ätit många på mina hittills fyra månader i USA). Vi passade även på att testa en drös, för oss nya, barer och uteställen. För att vara en liten stad så finns det väldigt många roliga och mysiga ställen att gå till, de flesta är belägna på State Street.
 
Lördagen började med gym, hemgjorda pannkakor och den svenska julkalendern och avslutades med ett biobesök på Santa Barbaras finaste biograf/teatersalong. Arlington med en stjärnhimmel och vackra byggnader längs sidoväggarna så levde den absolut upp till förväntningarna. Att den sedan var enormt stor och att de serverade goda popcorn gjorde bara saken bättre. Söndagen började med brunchbuffé och bottomless mimosa på Brewhouse fortsatte sedan med shopping och ta-själv-glass och vi avslutade med mysadventskväll med svenska pepparkakor.
 
Nu smider vi planer för fullt på vad vi skall testa och hitta på för roligt denna helg och veckan som kommer, vår sista vecka i Santa Barbara. Först ut är avskedsmiddag med alla internationella studenter.
 
Foton: Fröken Filmberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0