Saknad

Jag saknar höst och julmyset hemma i sverige, svensk mat, min super sköna soffa, LÖSVIKTSGODIS, jensens favoritsås, min familj och mina vänner, min underbara LÄGENHET, någon särskilld, dippsås, inredningstidningar, svensk deo, min garderob, köttbullar, bubbelvatten med smak, allt som inte fick plats i den 23kg tunga rosa väskan, svenska matbutiker, inredning, PÅSLAKAN, ost med osthyvel, kranvatten...
 
... och när jag kommer hem då kommer jag sakna det fantastiska vädret, alla vänliga människor, inspirerande lärare, alla roliga WEEKENDS, livet i paradiset, engagemanget i högtiderna, min rumskompis Moa, de blå havet och den klarblå himelen, allt som jag inte han göra, alla nya vänner, SOLEN, att dagligen bära shorts, alla möjligheter, den kreativa miljön, att bo granne med en kändis, happy hours, surfing, alla spännande städer, bottomeless mimosa och BRUNCH, den fantastiska utsikten och solnedgångar över havet...
 
 Foto: Fröken Filmberg
 
Santa Barbara när det är som vackrast, vid havet och solnedgången! Nu har vi sagt hej då, för den här gången, till det som varit våran hem och verklighet under flera månader och jag har idag på börjat en månads lång resa innan jagslutligen landar i sverige igen. Santa Barbara är från och med idag ett fint minne från ett underbart halvår som student och boende i Kalifornien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0