Oktober

Första oktober innebär här i USA att människor har börjat pynta sina trädgårdar inför Halloween, lite tidigt kan man tycka eftersom det är en månad tills det är dags men jag har hört att de kommer bli galet. Hittills har jag sett både pumpagubbar, skelett, gravstenar och en massa annat konstigt. De kommer bli spännande att se utvecklingen framöver!
 
Oktober innebär även att jag har bott i USA i nästan precis två månader, de är galet vad tiden gått fort. Vi har studerat i lite mer än en månad (5 veckor) och nu har vi endast två månader och 13 dagar kvar i skolan. Känns jätte konstigt och jag känner mig inte alls redo för att åka hem redan (jag skall ju stanna till januari, jag vet, men de går för fort och känns som om vi kommer vara där imorgon). Jag är otroligt glad för att jag tog chansen att åka hit, som jag sagt tidigare så trivs jag otroligt bra och lär mig massor varje dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0