PASSION!

Idag är de onsdag, vilket innebär att jag har haft lektioner i både Web Design och Digital Imaging. Två roliga och intressanta kurser med väldigt bra lärare. Ser fram emot att lära mig en massa nya saker och tycker faktiskt att jag redan hittills lärt mig en hel del, även om vi inte hunnit haft så många lektionstimmar ännu. Under Web Designen idag fick vi se en del verkliga exempel på existerande hemsidor som inte är bra, och då menar jag verkligen INTE bra. Finns sjukt mycket fula och riktigt dåliga sidor där syftet inte alls framgår. Lektionen bjöd i och med detta på en hel del skratt och humor.
 
Syftet med att visa oss alla dessa hemsidor var för att introducera oss till nästa veckas start på ett grupparbete. Vi skall tre och tre arbeta med att göra om en av de mindre bra (mindre bra, hmm) hemsidorna till något som är snyggt, tilltalande, lättnavigerat och där syftet med sidan framgår tydligt. Hur kul skall inte detta bli?! Ser fram emot det redan! Blir som ett riktigt webb designsprojekt där man har en kund att jobba emot, även om vi inte kommer ha så mycket kontakt med själva kunden i sig så kommer de bli otroligt kul och lärorikt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0