San Francisco med familjen

Tillbringat fem dagar i San Francisco med fina familjen. Har tidigare hört både positiva och negativa omdömen om SF men jag måste säga att dessa fem dagar har förvånat och överraskat mig på ett mycket positivt sätt. San Francisco är en jätte vacker och mysig stad, lite kall men väldigt fint och det finns mycket att se. Mer än man hinner med!
 
Vi har ätit en massa god mat, sett en massa fina byggnader, åkt på Golden Gate bron, kört rally ner för den berömda serpentinvägen på lombord street, vandrat i Fishermans Warf, åkt berömda spårvagnar på berömda gator, shoppat, besökt utkiksplatsen Twin Peak, sett sea lions, åkt båt och traskat runt på Alcatraz.
 
Foton: Fröken Filmberg
 
Efter dagarna i San Francisco bilade vi ner längs Highway 1 med stop och övernattning i bland annat Santa Cruz och i Pismo Beach. Nu är jag tillbaka i Santa Barbara för sista gången. I en stad med många minnen och som känns mer hemma nu än någonsin tidigare. Men imorgon säger jag hej då och vår resa fortsätter söderut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0