Underbara Hawaii

För två veckor sen kom vi "hem" från vår två veckor långa semester på Oahu, Honolulu och Waikiki beach. En välbehövd semester, ett äventyr och en rolig resa. Med både jul- och nyårsfirande, sol och bad, surfing och många paraplydrinkar!

Vi hade tur med vädret trots att de var regnperiod på Hawaii. En dag med mindre bra väder åkte vi på äventyr och roadtrip runt ön. Såg en massa finna stränder med sköldpaddor på. Vissa av oss snorklade. Vi tävlade med de meter höga vågorna om väskor och kläder som var på väg ut i havet efter att en våg sköljde högre upp än väntat, en iphone surfade och en klänning återfanns senare i havet. Vi åkte bil genom "djungeln", kollade på berömda surfvågor på ett ställe som kallas pipeline, åt gratis mat och bilade tillbaka till Waikiki beach.

Julafton tillbringades på stranden, skypandes med familj och messandes med vänner, hostelet bjöd på gratis julmat i form av black and white turkey, potatismos, sås m.m.

Nyårsafton blev lite mer speciell och vi började dagen med sovmorgon sedan frukost/lunch på restaurang och vidare till en annan restaurang för efterrätt, en restaurangrunda helt enkelt! Vi fortsatte dagen med mimosa och snacks på vår balkong. Blev bjudna på gratis grillmat, förfestade på hostelet och spelade beer pong som vi vann. Senare hittade vi en 70årig dam i vårt rum, som gärna ville följa med på äventyr. Vi tog med henne och kvällen fortsatte på stranden med fyrverkerier, tolvslag, massa människor och slutligen nattbad för vissa. 70 åringen hade som motto att man bara ångrar sådant man aldrig gjorde så hon hängde glatt med på både nattbad och den nattklubb vi senare avslutade kvällen/natten på.

Med massa glada minnen och en med en bra start på nya året vandrade vi hem under stjärnorna och sov sedan vår sista natt på hostel.

Foton: Fröken Filmberg

Dagen efter väntade flyg hem, men med ett Hawaii i tårar så blev det inget strandhäng utan dagen fick istället tillbringas hängandes på fik, restauranger och i shoppingmalls tills kvällen då en shuttel tog oss till flygplatsen och flyget till LA gick. Vi vinkade hej då till Hawaii och laddade om för nya äventyr.

En underbar nyårsafton, en toppen semester och ett oförglömligt äventyr i paradiset på Hawaii!