November

Snart slår klockan 12 här och då är det sista oktober och i och med det nästan november. November? de är helt sjukt vad tiden går fort och de känns verkligen inte som om vi är på väg in i november redan. Med klarblåhimmel och sol är det svårt att föreställa sig hur ni där hemma i Sverige måste skrapa rutorna på bilen, byta till vinterdäck och ser snöflingor utanför fönstret.
 
Vi har haft det väldigt varmt här men vädret börjar pendla lite. Största delen av tiden består av stor sol och klarblå himmel och vissa av dagarna är riktigt varma, men de börjar även här bli lite kallare. Solen får vi nog behålla och snön slipper vi nog, men luften kan emellanåt kännas lite kall och skinnjackan börjar bli mer ett måste på kvällen än en valmöjlighet. Dock tänkte jag behålla shortsen på någon/några månader till och det hoppas jag är möjligt, men skall bli spännande att se hur mycket kallare det kommer att bli här i Kalifornien. För att vara förbered köpte jag två tubhalsdukar för fem dollar styck här i veckan. Så med tubhalsduk och skinnjacka är jag nu rustad för allt den Kaliforniska vintern har att erbjuda!
 
PS. Imorgon är det HALLOWEEN, som vi sett fram emot det!
 
Foto: Fröken Filmberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0